Poraba 6,9/13,9/9,6 l/100km Največja hitrost 195 km/h Cena 43.780 eur
Plusi
  • kultiviran pogonski sklop
  • vsesplošna uporaba fizičnih gumbov in stikal za upravljanje (nič dotične občutljivosti)
  • urejenost voznikovega delovnega mesta
  • svetilnost žarometov
  • notranja prostornost
  • sistem Lane Assist si zapomni zadnjo nastavitev
  • opremljenost
Minusi
  • odzivnost tipala za dež
  • nizko odpiranje prtljažnih vrat
  • sunkovito pretikanje menjalnika v ročnem načinu in s popuščenim plinom

Pri CX-5, podobno kot pri vseh Mazdah, izstopata dve stvari. Prva je mehanika, drugo pa Mazdino upiranje sledenju tako imenovanim sodobnim trendom gradnje avtomobilov.

Naj spomnim, Mazda CX-5 prihaja izpod rok ljudi, ki so nam dali mali uživaški roadster MX-5 – vikend igračo, ki navdušuje s prvovrstno uglašeno mehaniko ter zvrhano mero užitka v vožnji. Če se vam zdi, da je MX-5 preveč ozko fokusiran model in zato nepomemben za »povprečnega Janeza s sončne strani Alp«, je tu še en model, ki je prišel iz rok istih ljudi: aktualna Mazda3. Ta premore ne samo dovršeno mehaniko, ampak zmore prepričati tudi kot zelo kompetenten družinski avto.

Odlično

Mazda_CX-5_Skyactiv_G194_AWD_Newground_26Nobenega dvoma ni, da je tudi CX-5 prvovrsten družinski avto, čeravno je res, da so v primerjavi z modelom Mazda3 (MX-5 pa še toliko bolj) ostrina, neposrednost in mehanska čistost nekoliko razredčene oziroma ublažene. Če temu ne bi bilo tako, potem k njemu ne bi prebežalo že kar nekaj nekdanjih kupcev Mazde6 in tudi nekdanjih kupcev srednje velikih karavanov in limuzin drugih znamk. Kot velja za praktično vse križance tega razreda, drži tudi za Mazdo CX-5. Je namreč avto, ki ob zmerno velikem zunanjem tlorisu avtomobila v notranjosti ponuja v uporabo dovolj prostora za do pet oseb in tudi njihovo prtljago. V primeru CX-5 lahko govorimo o potniški kabini, ki jo zaznamuje nabor kakovostnih materialov, dobra (ne pa med njej podobnimi najboljša) zvočna izolacija, ergonomsko odlično zasnovan voznikov delovni prostor ter odklon Mazde od utečenih smernic tako imenovane  sodobne gradnje avtomobilov. Tu imam v mislih seveda popolno odsotnost dotično občutljivih površin, drsnih »tipk«, »gumbov« in zaslonov. Upravljanje vseh elementov CX-5 se, tako kot pri vseh Mazdah, med vožnjo vrši izključno s pritiskanjem ali vrtenjem fizičnih tipk in gumbov. Mazda, odlično!

Poltretji liter!

Mazda_CX-5_Skyactiv_G194_AWD_Newground_20Naslednje področje, kjer Mazda še vedno kljubuje sodobnim trendom, je tako imenovani »downsizing« motorjev. Medtem ko se je praktično vsa konkurenca že dodobra otresla dizlov, pri bencinarjih pa polaga večino upov na turboštirivaljnike, ponekod pa celo turbotrivaljnike, ponujajo Japonci še naprej dizle ter atmosferske bencinarje nekoliko konkretnejših prostornin. Ti premorejo najmanj dva litra prostornine, v primeru preizkušenega primerka pa celo poltretji liter.

Oddolži se

Mazda_CX-5_Skyactiv_G194_AWD_Newground_15Z enakim motorjem sem se doslej srečal že v CX-5 pred prenovo in tudi v njegovi izpeljanki po prenovi. In tako kot v prvih dveh primerih sem prišel tudi tokrat do enakih spoznanj. Zaradi atmosferske narave štirivaljnika ta sicer res ne zmore postreči s (turbo)eksplozivnostjo, a se zato oddolži, vsaj po mojem, z izvrstno kultiviranostjo teka, enakomernostjo in zadostnostjo pogonske sile ter dejstvom, da je štirivaljnik dejansko uporaben v celotnem območju motornih vrtljajev; torej od prostega teka pa vse do rdečega polja.

Sporta sem se izogibal

Mazda_CX-5_Skyactiv_G194_AWD_Newground_16Umirjenemu, zadržanemu, kultiviranemu, a vseeno dovolj energičnemu značaju bencinarja so Mazdini inženirji pripasali podobno ukrojeno krmilno pamet njegove edine menjalniške opcije, klasičnega avtomatika. Ta je tako nastavljena zadržano, v smislu, da menjalnik hitro prestavlja navzgor in le nerad navzdol. Vklop zares najnižje možne prestave se bo zgodil izključno samo v primeru pohojenega stikala »kick-down«. Zoper zadržanost in lenobnost menjalnika ponuja Mazda CX-5 sicer še opcijo vklopa režima Sport, a sem se mu sam izogibal. »Športna« CX-5 G194 postane, vsaj za moj okus, zaradi v drugo skrajnost pretiranega zadrževanja v nižjih prestavah že preveč živčna in predvsem moteče glasna.

Prvič z Mi-Drive

Mazda_CX-5_Skyactiv_G194_AWD_Newground_13Z omembo opcije Sport pa sem se dotaknil tudi stvari, ki je bila v mojih do sedaj preizkušenih Mazdah CX-5 vgrajena prvič . To je tako imenovani Mi-Drive ali na dolgo Mazda Inteligent Drive. Zelo rad bi rekel, da je ta vezan na izbiro paketa Newground, a temu ni tako. Mi-Drive je namreč dejansko vezan na testnemu primerku primaknjen štirikolesni pogon i-AWD. In ne, tudi štirikolesni pogon ni vezan ekskluzivno na paket Newground, a se bom k tej temi vrnil še malo kasneje.

Preprost

Mazda_CX-5_Skyactiv_G194_AWD_Newground_18Za razliko od samo spredaj gnanih Mazd CX-5 z dvema režimoma, ponuja Mi-Drive vozniku na voljo skupno tri načine krmiljenja pogonskega sklopa – Normal, Sport in Off Road. Kot povedo že njihova imena, je Normal namenjen povsem običajni, vsakodnevni vožnji na utrjenih in urejenih cestah. Sport je zaradi že omenjenega (pretiranega) zadrževanjem menjalnika v nižjih prestavah po Mazdinih besedah namenjen dinamični vožnji skozi ovinke in prehitevanjem. Za razliko od nekaterih tekmecev, ki pripravijo celo četico različnih terenskih programov – za pesek, za blato, za sneg in tako naprej – je Mazda terenski del krmilnega programa ohranila preprost. Uporabnik izbere Off-Road, elektronska pamet pa potem sama uravnava delovanje štirikolesnega pogona, menjalnika, stabilizacijske elektronike in motorja na način, da poskrbi v vsaki situaciji za najboljši možen oprijem pogonskih koles. Ali vozi CX-5 po snegu, blatu ali pesku, se vozniku ni treba posebej ukvarjati, saj elektronika sama prepozna posamezne razmere in ukrepa ustrezno.

Znal bi priti prav

Mazda_CX-5_Skyactiv_G194_AWD_Newground_33Ali Mazda CX-5 Skyactiv-G 194 nujno potrebuje štirikolesni pogon in z njim način Off-Road? Za primer moje vsakodnevne uporabe avta, ki vključuje 99,9 % vožnje po urejenih asfaltiranih cestah in 0,1 % vožnje po ravno tako asfaltiranem nekaj deset metrov dolgem klancu do domačega dvorišča, je odgovor nedvoumen. Ne, tako motorizirana Mazda CX-5 ne potrebuje niti prvega niti drugega. Za primer posameznikov, ki ali živijo nekje višje v hribih ali imajo vikend za devetimi gorami in devetimi vodami, si pa predstavljam, da bi v zimskem času štirikolesni pogon in z njim tudi režim Off-Road znal priti prav.

Newground?

Mazda_CX-5_Skyactiv_G194_AWD_Newground_25In kaj vse pravzaprav vključuje paket opreme Newground? Če rečem, da večinoma samo stilistične dodatke, ne bom pretirano zgrešil. Zunaj so opazni v srebrn lak odeti spodnji predeli prednjega in zadnjega odbijača ter pragov. Platišča so popolnoma črna (19-palčna), črno lakirana pa sta tudi pokrova zunanjih ogledal. Specifičen za paket je še v motorno masko vdelan fluorescentno-zelen okrasni element. Fluorescentna zelena tema se ponovi tudi v kabini, kjer svetlo zeleni šivi in okrasne črte razbijajo siceršnjo monotonost črnine sedežev, odetih v kombinacijo umetnega usnja in mikrovlaken. Newground zeleni vključki se ponovijo še znotraj sredinskih zračnikov na armaturni plošči.

Nič bolj

Mazda_CX-5_Skyactiv_G194_AWD_Newground_01Kot sem že omenil malo višje, štirikolesni pogon ni del paketa Newground, saj si lahko paket Newground omislimo tudi v povezavi z dvokolesno gnanimi kombinacijami pogonskih sklopov. Srebrno lakirana spodnja dela sprednjega in zadnjega odbijača znata sicer namigovati, da je CX-5 Newground bolj pripravljen na terenske potepe, saj naj bi imel dodatno zaščiteno podvozje, a se izkaže, da je to resnično samo »šminka«. Mazda CX-5 Newground glede na vse zapisano tako ni nič bolj terenska kot ostale izpeljanke CX-5.

Besedilo in fotografije: Peter Humar.

Rezultati testa

  • Pogonski sklop
    Menjalnik se v načinu Normal izrazito zanaša na motorno prožnost. Vklop načina Sport ga naredi preveč živčnega in (zaradi pretiranega zadrževanja nižjih prestav) glasnega. Da pride štirikolesni pogon do izraza, mora voznik grobo pretiravati. V vseh ostalih situacijah zadržano-umirjen značaj pogonskega sklopa poskrbi za zanesljiv prenos pogonske sile na cesto tudi samo skozi prednji par koles.
    10
  • Notranjost
    Še enkrat več, »všečkam« izključno poveljevanje s fizičnimi tipkami in gumbi, brez vsakršne dotične-občutljivosti. Hvale vredna sta tudi vsesplošna ergonomija kokpita in ureditev voznikovega delovnega mesta. Všeč sta mi tudi izbor materialov in vsesplošna uporabnost notranjosti (številčnost in velikost odlagalnih mest).
    10
  • Opremljenost
    Poseganje po paketu opreme Newground se mi zdi povsem nepotrebno. Z njim namreč Mazda CX-5 pridobi prvenstveno »terenske« okraske, ki pa avtomobila v resnici ne naredijo nič bolj terenskega, kot sicer je.
    10
  • Vozne lastnosti
    Med sebi podobnimi vsekakor med bolj vozno navdahnjenimi, je pa res, da se po zabavnosti med ovinki z manjšo, lažjo in mehansko bolj »čisto« Mazdo3 ne more primerjati.
    7
  • Gospodarnost
    Mazda je vsled vsesplošne draginje na trgu podražila svojo prodajno paleto in iz teh ukrepov ni izvzeta tudi CX-5. V primeru štirikolesnega pogona je treba (v primerjavi s samo spredaj gnano različico) računati na približno pol litra višjo porabo.
    6
  • Zmogljivost
    Že res, da štirivaljnik ne postreže s kakšno divjo (turbo)eksplozivnostjo, a mu moči in navora nikakor ne manjka – štirivaljnik je treba v primeru potrebe samo spustiti v višje motorne vrtljaje.
    8
  • Sklep
    Mazda pravi, da je CX-5 Newground najbolj terenska Mazda CX-5, kar jih premorejo. Sam pravim, da temu ni tako, saj paket doda praktično samo terensko navdahnjene lepotne dodatke.
    8.5

Tehnični podatki vozila

cena testnega vozila (€) 43.780
dolžina × širina × višina (mm) 4.575 × 1.845 × 1.685
dovoljena masa vozila (kg) 2.140
emisija CO2 (g/km) 182 (WLTP)
gibna prostornina (cm3) 2.488
kompresija (1:) 13,0
masa praznega vozila (kg) 16.27
medosna razdalja (mm) 2.700
menjalnik/pogon 6-stopenjski samodejni/štirikolesni
največja hitrost (km/h) 195
največja moč (kW/KM pri vrt/min) 143 (194) pri 6.000
največji navor (Nm pri vrt/min) 258 pri 4.000
namestitev motorja spredaj prečno
napake med testom brez napak
obračalni krog (m) 12,0
osnovna cena vozila (€) 42.890
pnevmatike 225/55 R 19
poraba goriva na testu (l/100 km) 6,9/13,9/9,6
poraba goriva po ECE (l/100 km) 8,0 (WLTP)
pospešek 0-100 km/h (s) 9,3
prostornina posode za gorivo (l) 58
prostornina prtljažnika (l) 506 – 1.377
število valjev/ventilov 4/16
vrsta motorja bencinski
vrtina × gib (mm) 86,0 × 94,3
zavore spredaj/zadaj kolutne (prisilno hlajene) / kolutne
Prikaži več Skrij

Mnenja uporabnikov

7 komentarjev za "Potenciranje"


Blinder
1 leto 9 dni nazaj

Iz tovarniskih podatkov:
⚈ SKODA Karoq 2.0 TSI DSG 4×4 SportLine………………..: 140kW, 320 Nm, 221 km/h, 0-100 Km/h: 7,0 sec.
⚈ MAZDA CX-5 2.5L e-Skyac-G MHEV aut.AWD Takumi: 143kW, 263 Nm, 195 km/h, 0-100 Km/h: 9,5 sec.

1 leto 7 dni nazaj

To so podatki ki ti v praksi ne pomenijo kaj veliko. Saj nihče ne potrebuje avta z 200km/h. Tudi ne pospešuje nihče na polno pri semaforju. Samo nekaj za orientacijo.

enstot
1 leto 8 dni nazaj

2 irelevantna podatka. Popolnoma vseeno je ali avto dosega v praksi teoretično hitrost 200 ali 220 na uro. Who cares! Prav tako pospešek z mesta ni odločujoč. Kar je bistveno pa skoraj nikoli ni objavljeno med uradnimi podatki, to pa je pospeševanje vmes med 60 in 140, to so podatki prožnosti za 60-100, 80-120, 100-140 v posameznih prestavah. Tako namreč voziš v praksi in te številke povedo kako je avto dinamičen. Tu blestijo turbo motorji, še posebej turbodizli, ki mogoče nimajo blestečih podatkov o končni hitrosti in pospeških z mesta, pa so vendar prijetno dinamični avtomobili.
Je pa res, da v tem blestijo prav električni avtomobili.
Zaključek: Mazda CX5 je smiselna le kot turbodiesel, bencinarji so le za Amerikijo.

1 leto 9 dni nazaj

Počasi bodo priznali, da so šli v napačno smer, oziroma kupci bodo to pokazali. Od 0 do 100 katastrofa, enako končna..

enstot
1 leto 9 dni nazaj

Kot rečeno, manjka ji le še “Turbo Pawa”, pa bi bla ta prawa. Saj turbo obstaja, a žal ne v Evropi.
https://m.youtube.com/watch?v=tjzfPZ5qpis

Blinder
1 leto 10 dni nazaj

Kaj so bli pijani, ko so mu nastavljali prestavna razmerja. Druga in tretja približane, tretja in četrta in četrta in peta razmaknjene. Prinese do tega, da pri 200 km/h po števcu ima samo 4750 rpm, v peti prestavi. S takšnimi prenosi bi mogoče še možno, da je 195 km/h maksimalna hitrost brez, da bi bila umetno omejena.

Blinder
1 leto 10 dni nazaj
 
Plan B
Multivitamin