Shell Adria
Shell v Sloveniji s 47 servisi postaja velik igralec
Kar 47 lokacij ima po novem v Sloveniji naftni trgovec Shell, ki je pomembnejšo vlogo dobil po prevzemu bencinskih črpalk podjetij OMW ter MOL.
Petek, 5. april 2024
Globalnega podjetja Shell najbrž ni treba posebej predstavljati, saj gre za eno najbolj poznanih in najvrednejših znamk nasploh. Dovolj zgovorni so že podatki, da na 47.000 lokacijah v več kot 80 državah po svetu vsak dan postrežejo kar 33 milijonov strank. Zelo majhen delček, ki pa za nas še zdaleč ni skromen, bomo po novem prispevali tudi Slovenci, saj je Shell končno konkretno prisoten tudi na slovenskem trgu. Doslej so sicer že imeli osem dizelskih črpalk, namenjenih izključno tovornemu prometu, po prevzemu bencinskih servisov od podjetij OMW in MOL pa bo njihova prisotnost precej bolj intenzivna.
Shell je trenutno v Sloveniji prisoten na 47 lokacijah, kar v odnosu na tekmece pomeni 12 odstotkov trga, a v načrtu je še širitev mreže. Trenutno so namreč močneje prisotni na primorskem koncu, pa na Štajerskem in Prekmurju, medtem ko sta Ljubljana ter gorenjski del pokrita precej slabo. Kot je na tiskovni konferenci dejal direktor podjetja Shell Adria Gregor Omejc, imajo že v lasti zemljišče ob ljubljanski obvoznici kjer želijo postaviti novo črpalko.
Na omenjeni tiskovni konferenci, ki je uradno pospremila Shellovo širitev dejavnosti na slovenskem trgu, je spregovoril tudi Istvan Kapitany, izvršni podpredsednik za sektor mobilnosti. Poudaril je, da Shell vselej sledi željam potrošnikov, zato na nekaterih delih sveta (Kitajska) že do polovice dejavnosti namenja elektromobilnosti. Tudi v zahodni Evropi je že lep del od kar 55.000 električnih polnilnih mest, ki jih ima družba po svetu, vseeno pa bomo na to pri nas še malce počakali. Kot pravi, so pri nas še vedno prioriteta naftni derivati, bodo pa v prihodnje prav gotovo dali poudarek tudi na zmogljive električne polnilnice. Kot pravijo vsako leto v širjenje mreže polnilnic globalno vložijo kar pol milijarde ameriških dolarjev. O vodiku kot možni alternativi za prehod na bolj okolju prijazno mobilnost razmišljajo tudi pri Shellu, kjer so po svetu (največ v Nemčiji) že postavili nekaj polnilnih mest. Vseeno pa se področje ne razvija tako hitro kot je bilo videti nekaj let nazaj, zato pri nas z vodikom še nimajo nikakršnih načrtov.
Kdor spremlja avtomobilski in moto šport, ve, da ime Shell tam ogromno pomeni. Zgovoren je že podatek, da s Ferrarijevim moštvom v formuli 1 sodelujejo že 75 let in prav za namene F1 razvijajo najbolj napredna goriva, ki v prilagojeni različici nato pridejo tudi na javne bencinske servise. Najbolj napredna goriva pri njih nosijo oznako V power, med glavne značilnosti pa poleg boljše učinkovitosti in večje zmogljivosti motorja spada tudi »čiščenje« motorja. Posebni dodatki, ki so del skrivne recepture, namreč odstranjujejo razne obloge, ki se sčasoma v motorju naberejo bodisi zaradi s slabega izgorevanja ali uporabe manj kvalitetnih goriv. Tudi pri fosilnih gorivih vidijo še veliko možnosti za napredek, predvsem v biogorivih, kjer je prav Shell največji proizvajalec na svetu. Tudi na tem področju znanje črpajo prav iz F1, saj bo tam od leta 2026 naprej dirkalnike moralo poganjati 100-odstotno biogorivo.