Zasebnost

Poenostavili so pravila kmetijske politike EU – kdaj začnejo veljati

Članice EU so danes dokončno potrdile poenostavitev evropske kmetijske politike, ki je namenjena zmanjšanju administrativnega bremena, s katerim se pri izpolnjevanju pogojev za finančno podporo soočajo kmetje.
13.05.2024 11:18
Dopolnjeno: 13.05.2024 11:26
Čas branja: 2 min
Poenostavili so pravila kmetijske politike EU – kdaj začnejo veljati
Spremembe, ki bodo članicam in kmetom omogočile večjo prožnost pri izpolnjevanju okoljskih pogojev, bodo začele veljati še pred koncem maja. Foto: Shutterstock

Članice EU so danes dokončno potrdile poenostavitev evropske kmetijske politike, ki je namenjena zmanjšanju administrativnega bremena, s katerim se pri izpolnjevanju pogojev za finančno podporo soočajo kmetje. Spremembe, ki bodo članicam in kmetom omogočile večjo prožnost pri izpolnjevanju okoljskih pogojev, bodo začele veljati še pred koncem maja.

Članice so tako potrdile spremembe določenih t. i. dobrih kmetijskih in okoljskih pogojev (GAEC), ki so namenjeni varovanju okolja in podnebja ter jih morajo kmetje upoštevati, če želijo prejeti neposredne podpore iz skupne kmetijske politike (SKP).

Kje je lahko na neobdelanih površinah?

EU spreminja GAEC 8, ki v skladu s trenutnimi pravili predvideva, da morajo kmetje del ornih površin pustiti neobdelan. Po novem bo obvezna le ohranitev obstoječih krajinskih značilnosti. Obenem bodo lahko države kmete prek eko shem spodbujale, da del ornih površin namenijo neproduktivnim površinam ali za nove krajinske značilnosti, kot so drevesa ali živa meja. To bo za kmete prostovoljno.

Drugi pogoj se nanaša na kolobarjenje na ornih zemljiščih, pri čemer se bodo lahko članice v okviru GAEC 7 namesto za kolobarjenje odločile za diverzifikacijo posevkov.

Kaj je še novega?

Danes je Svet EU potrdil še spremembo pogoja GAEC 6 o minimalni pokritosti tal v občutljivih obdobjih. Članice bodo imele po novem bolj proste roke pri določanju teh obdobij in tudi s čim morajo biti tla pokrita.

Poleg tega bodo lahko v primeru izrednih vremenskih razmer, ki bi kmetom preprečili izpolnjevanje okoljskih pogojev, omogočile začasno odstopanje od njih. Prav tako pa bodo lahko nacionalni strateški načrt SKP spremenile dvakrat na leto, in ne samo enkrat.

Obenem pri kmetijah, manjših od 10 hektarjev, izpolnjevanja pogojev GAEC sploh ne bodo preverjali. To pomeni, da jih tudi kazni ne bodo mogle doleteti.

Pravila veljajo za nazaj

Zakonodajo bodo zdaj podpisali predstavniki Evropskega parlamenta in Sveta EU, veljati pa bo začela dan po objavi v uradnem listu EU. To se bo po navedbah Sveta zgodilo še pred koncem maja. Spremenjena pravila bodo veljala vse do konca trenutnega programa kmetijske politike leta 2027.

Čeprav bo zakonodaja začela veljati šele ta mesec, bodo lahko kmetje nekatera nova pravila glede okoljskih pogojev uporabljali retroaktivno za celotno letošnje leto.

»Ta ciljana revizija skupne kmetijske politike je konkreten rezultat naših naporov za zmanjšanje birokracije in poenostavitev za kmete. Do sprejetja prihaja zgolj dva meseca po predstavitvi predloga komisije. To jasno kaže, da izpolnjujemo obljubo, ki smo jo dali evropskim kmetom,« je ob tem povedal belgijski minister za kmetijstvo David Clarinval, čigar država trenutno predseduje Svetu EU.

Predloge je Evropska komisija predstavila sredi marca predvsem zaradi množičnih protestov kmetov po številnih državah članicah, na katerih so zahtevali omilitev okoljskih ciljev, zmanjšanje birokracije, boljše cene za svoje pridelke in ukrepanje glede po njihovem mnenju nelojalne konkurence iz tretjih držav, predvsem Ukrajine.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Električni avto je lahko zastonj!

Razvoj električnih avtomobilov je v zadnjih desetih letih doživel velik napredek, predvsem zaradi preteklih ovir, ki jih je povzročila...

AGROBIZ
Novice
Kmetje z napovedanimi razbremenitvami niso zadovoljni
Agrobiznis
NoviceRedakcija Agrobiznisa Kmetje z napovedanimi razbremenitvami niso zadovoljni

Na zasedanju kmetijskih ministrov podprli spremembe, ki kmetom omogočajo večjo prožnost pri izpolnjevanju okoljskih pogojev, a kmetje niso zadovoljni.

FINANCE
Politični pamflet za kmete
Finance
jana petkovšek
Jana Petkovšek Štakul Politični pamflet za kmete

Le pičlih pet odstotkov mladih kmetov je prevzelo vajeti od svojih staršev, kar je resno opozorilo za obstoj slovenskih kmetij. In zato si država ne more privoščiti, da bi ostala samo pri obljubah.

FINANCE
 Pogled na inflacijo skozi oči ameriške centralne banke
Finance
inflacija
Albina Kenda Pogled na inflacijo skozi oči ameriške centralne banke

Kako v ZDA merijo inflacijo, na kaj so pri Fedu še posebej pozorni ... in kako so zadnji podatki vplivali na pričakovanja trgov.

FINANCE
Kateri so naj skladi 2024?
PRO
Finance
Razkrivamo lestvico
Finance PRO Kateri so naj skladi 2024? (PRO)

Kot veleva zdaj že dolgoletna tradicija, smo tudi letos izbrali najboljše vzajemne in pokojninske sklade ter razglasili najboljšega upravljavca in upravljavsko družbo leta.

FINANCE
Kaj je skupno Cerkniškemu jezeru, boju z nutrijami in lekciji o GPS za ribičke
Finance
NATURA 2000
Albina Kenda Kaj je skupno Cerkniškemu jezeru, boju z nutrijami in lekciji o GPS za ribičke

V vseh primerih gre za projekte, ki so jih prepoznali za vodilne dosežke na področju varstva narave in so med finalisti za letošnjo evropsko nagrado v programu Natura 2000.

FINANCE
Javna razprava o pokojninski reformi naj bo poglobljena
Finance
albina kenda
Albina Kenda Javna razprava o pokojninski reformi naj bo poglobljena

Želeti si je celovite razprave, ki bo vključevala različne vidike, tako javnofinančne kot praktično življenjske, saj delamo reformo zase.

FINANCE
Električni avto je lahko zastonj!
OGLAS
Finance
Finance PR Električni avto je lahko zastonj! (OGLAS)

Razvoj električnih avtomobilov je v zadnjih desetih letih doživel velik napredek, predvsem zaradi preteklih ovir, ki jih je povzročila naftna industrija. Ta je namreč že pred več kot sto leti pokupila ključne patente in zavestno zavirala razvoj električnih vozil.