Avto.info

Tehnika

Motor za vsako kolo in 360-stopinjsko zavijanje

Električni pogon v svetu avtomobilizma ponuja skoraj neskončno novih možnosti. Prednosti zasnove z motorji v kolesih so uporabne tako v mestnih središčih kot na brezpotjih.

Avtor: Gašper Stamač / Foto: Hyundai, Hummer in Rivian
Nedelja, 26. junij 2022

Trenutno večina serijskih električnih avtomobilov s pogonsko shemo posnema klasične avtomobile, torej je elektromotor le nadomestil bencinskega ali dizelskega. Naslednji korak so inženirji storili z dodatnimi elektromotorji, denimo na zadnji osi za štirikolesni pogon. Tu je svojevrstni rekorder Rimac, ki v modelu nevera s štirimi motorji ponuja moč 1,4 megavata (1.914 »konjev«).

Med prvimi so strategijo motorja za vsako kolo v korist terenskim zmogljivostim izkoristili pri Hummerju in Rivianu, kjer vsako kolo prejme natanko toliko navora, kot ga potrebuje. Nekoliko nadgrajen sistem je nedavno patentiral tudi Ford, ki z nasprotnim kotom sprednjih koles predvideva možnost obračanja na mestu. Električni hummer pa že v praksi zmore tako imenovani »crab crawl« ali plazenje raka po diagonali, čeprav je avtomobil ves čas obrnjen naravnost.

Vse pogostejši pristop, ki ga intenzivno razvijajo tudi v slovenskem podjetju Elaphe, je motor v kolesu. V praksi to pomeni, da avtomobil lahko poganjajo štirje manjši motorji, ki lahko dosegajo zavidljivo skupno moč in obenem sprostijo dragoceni prostor v avtomobilu. Ne le, da znotraj karoserije ni motorjev, ni niti raznih prenosov in diferencialov. Na papirju odlična rešitev ima, seveda, tudi pomanjkljivosti. Pri športnih vozilih je, denimo, eden izmed glavnih ciljev inženirjev zmanjšanje nevzmetenih mas, dvajset ali več kilogramski motor na vsakem koncu pa v tem primeru pomeni katastrofo.

Nevzmetene mase pri določenih avtomobilskih segmentih ne pomenijo prav dosti, na primer pri zmogljivih terencih. Obenem to omogoča še ekstremnejše različne kote zavijanja vsakega izmed štirih koles, saj elektronika brez težav uravnava hitrost vrtenja vsakega izmed njih. Takšno zasnovo so ubrali pri znamki Lordstown, ki s svojim električnim poltovornjakom endurance namerava konkurirati prej omenjenima hummerju in rivianu. Za pogon uporabljajo prav motorje slovenske zasnove podjetja Elaphe.

Najbolj ekstremen izkoristek prednosti motorja v kolesu očitno šele prihaja, saj je svojo inovacijo zaščitil tudi Hyundai. Sprva je idejo prikazala njihova podružnica Hyundai Mobis na lani prikazanem konceptnem avtomobilu. Patentne skice prikazujejo prave zmogljivosti tovrstnega sistema, saj omogoča popolnoma bočno vožnjo – za parkiranje na tesnih prostorih, pa tudi vrtenje na mestu in še diagonalni premik v slogu hummerja. Kdaj bomo rešitev prvič videli v serijskem vozilu, še niso izdali, pravijo pa, da bo platforma nared že prihodnje leto.

 

Oddaj komentar

Cybertruck se je pokvaril 56 km po prevzemu, odgovor Tesle: puščanje hladilne tekočine ni okviru garancije

Tisti, ki hrepenijo po cybertrucku v svoji garaži, so razumljivo navdušeni, ko do�
Novice

Velika statistika okvar: električni se kvarijo manj pogosto kot klasični avtomobili

Nemškemu avtoklubu ADAC ne zmanjka dela: leta 2023 je bil "rumeni angel" na pomoč
Novice

Bi želeli parkirati v središču Amsterdama? Ni problema, ampak pripravite pol milijona evrov

Skoraj pol milijona evrov za 18 kvadratnih metrov na najboljši lokaciji! Po tej cen
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

Novi Renaultov križanec je symbioz

V dolžino meri 4,41 metra in tehnično temelji na enaki platformi CMF-B, kot clio i
Novice

Polestar je predstavil novo tehnologijo ultra hitrega polnjenja: od 10 do 80 odstotkov v samo 10 minutah!

Strah glede dosega je postal že malce zavajajoč izraz. Nekatera električna vozila
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.