Trije filmi so v zgodovini podelitve oskarjev na glavni večer odšli s 14 nominacijami, eno manj je imel letos v žepu prvi favorit Oppenheimer. Biografska drama o ameriškemu fiziku J. Robertu Oppenheimerju, ki se je v zgodovino zapisal kot oče jedrske bombe, je domov odnesla sedem zlatih kipcev. Chirstopher Nolan za režijo in najboljši film, Cillian Murphy za glavno moško vlogo, Robert Downey Jr. za stransko moško vlogo, Jennifer Lame za montažo in Hoyte van Hoytema za fotografijo so prejeli svoje prve oskarje, Ludwig Göransson pa je bil že drugič nagrajen za izvirno glasbo.

Recenzija filma Oppenheimer: Biografija, politični triler, grozljivka

Oskarja za glavno žensko vlogo v filmu Nesrečna bitja je v težki konkurenci zasluženo dobila Emma Stone, ki se je na poti na oder pritoževala zaradi odpete obleke na hrbtu in s solzami v očeh nekaj trenutkov iskala besede zahvale. Oskarja za najboljšo igralko v stranski vlogi je medtem prejela Da'Vine Joy Randolph za vlogo žalujoče matere v drami Bartonova akademija. S solzami v očeh se je v govoru zahvalila mami, ki jo je podpirala in usmerila s pevske na igralsko pot.

Kritika filma Nesrečna bitja: Veliki upor, nato vrnitev domov?

Nag napovedal oskarja za kostumografijo

Ameriška akademija filmske umetnosti in znanosti je za moderatorja večera še četrtič izbrala komika in TV-voditelja Jimmyja Kimmla. Ta je že pred dogodkom napovedal, da se ne bo dotikal politike. Njegov nastop je minil v znamenju ne preveč posrečenih šal, ki so bile večinoma vezane na nominirane filme. In ker že drugo leto zapored nihče ni mahnil voditelja, je akademija pripetljaj zrežirala kar sama: opremljen le s kuverto in natikači, je povsem gol na oder priracal rokoborec in igralec John Cena, ki je Nesrečnim bitjem podelil oskarja za kostumografijo (Holly Waddington). S tem se je Hollywood spomnil na leto 1974, ko je goli moški pritekel na oder podelitve, medtem ko je David Niven napovedoval prihod Elizabeth Taylor.

Nesrečna bitja so sicer ob 12 nominacijah osvojila skupaj štiri oskarje. Poleg omenjenih še oskarja za masko in produkcijski dizajn. Billie Eilish in Finneas O'Connell sta Barbie zagotovila oskarja za izvirno pesem, ki sta jo z minimalistično kuliso klavirja in pesmi na ustnicah pod obvezno oddelala tudi na odru. Večer je sicer z glasbeno točko ukradel Ryan Gosling, ki je bil za film Barbie nominiran za stransko vlogo. S pesmijo Sem samo Ken je dvignil na noge dvorano Dolby.

Kritika filma Barbie: Roza subverzija spolnih vlog

Godzilla Minus One za vizualne učinke

V kategoriji mednarodnih je slavil britanski film Interesno območje, ki popisuje grozljivo običajnost zločinov nacistične Nemčije. Režiser Jonathan Glazer je v govoru ob prejemu nagrade obsodil početje Izraela v Gazi. Med drugim je dejal, da je potrebno film gledati ne samo z vidika – »poglejte, kaj so delali takrat« – ampak tudi in predvsem z vidika – »poglejte, kaj počnemo danes«. Številni zvezdniki so sicer simbolno v podporo premirja v Gazi nosili rdeče priponke. 

Francoska režiserka Justine Triet in Arthur Harari sta filmu Anatomija padca prinesla oskarja za izvirni scenarij, film Morilci cvetne lune Martina Scorseseja pa je ob desetih nominacijah na koncu ostal brez oskarja. Cord Jefferson je filmu American Fiction zagotovil oskarja za priredbo scenarija, oskarja za vizualne učinke je dobila japonska pošast Godzila (Godzilla Minus One), japonski Deček in čaplja je dobil oskarja za celovečerni animirani film, oskarja za kratki dokumentarni film pa je dobil film The Last Repair Shop.

Oskarja za kratki igrani film je dobil The Wonderful Story of Henry Sugar, oskarja za kratki animirani film pa War is Over; Inspired by the Music of John and Yoko.

Recenzija filma Anatomija padca: Ni ga več

Propalestinaski protestniki zavlekli začetek

Letošnja podelitev se je začela uro prej kot ponavadi, ker so v ZDA premaknili uro na poletni čas, vseeno pa se je vse začelo z zamudo, ker so prihajajoče filmarje na poti do gledališča Dolby blokirali propalestinski protestniki.

Kimmel je prenos začel s šalami na račun prisotnih in si je med drugim privoščil Roberta De Nira (Morilci cvetne lune) in Jody Foster (Nyad), ko je spomnil, da sta spet oba nominirana kot pred desetletji za vlogi v filmu Taksist. »Foster bi lahko takrat igrala tvojo hči, danes pa je 20 let prestara, da bi lahko bila tvoja punca,« je igralca zbodel komik.

Bivšega predsednika ZDA je Kimmel omenil le enkrat čisto na koncu, ko je prebral kritično objavo o podelitvi in voditelju na družbenem mediju Donalda Trumpa Truth Social. »Lepo, da gledaš in si še pokonci. A ni zate že skrajni čas, da greš...v zapor?« se je pošalil.

Kritika filma Interesno območje: Grozljiva običajnost zločinov človeštva

Prvi oskar za Ukrajino

Najmočnejši politični trenutek se je zgodil ob podelitvi nagrade za najboljši celovečerni dokumentarec, ki ga je dobil film 20 dni v Mauripolju. Prejemnik nagrade Mistislav Černov je spomnil, da je to prvi oskar za Ukrajino v zgodovini, vendar bi bil sam veliko bolj vesel, če te nagrade ne bi dobili, ker potem ne bi bilo ruske invazije na njegovo državo in pobijanja njegovih sodržavljanov.

Zmagoslavje filma o očetu ameriške atomske bombe J. Robertu Oppenheimerju je bil po besedah glavnega igralca Murphyja pravilno, saj vsi danes živimo v Oppenheimerjevem svetu, kar pomeni z grožnjo jedrske vojne. Največja nevarnost je vojna v Ukrajini, ki jo je napadla jedrska velesila, vendar pa tudi vojna med Izraelom in Hamasom v Gazi ni ostala na ravni začetnega protesta na ulici, omenjali so jo številni prejemniki nagrad.

Britanski film Interesno območje, ki pripoveduje zgodbo družine poveljnika Auschwitza in ki je živela v neposredni bližini, opozarja na nevarnost ponavljanja zgodovine in vleče paralele s sodobnostjo.

»Naš film prikazuje, kam pelje izguba človeškosti. Žrtve napada 7. oktobra in žrtve napada na Gazo so žrtve te de-humanizacije. Kako naj se temu upremo?« se je vprašal režiser filma Jonathan Glazer.

Letošnja podelitev oskarjev je potekala kasneje kot običajno zaradi minule stavke scenaristov in igralcev, na kar je uvodoma spomnil tudi Kimmel. Na oder je povabil ljudi iz ozadja filmov, kot so strežno osebje, scenski delavci in šoferji ter jim zagotovil, da se bodo igralci in drugi postavili zanje, ko bo prišel čas za njihove stavke.