Mazda CX-5
Osvežitev za deseti rojstni dan
Mazdina prodajna uspešnica je na trgu že desetletje, po štirih letih pa ima druga generacija še vedno dovolj svežine, da je bila dovolj nežna posodobitev. Med prvimi smo jo zapeljali v okolici Barcelone.
Sreda, 9. februar 2022
Pri prenovah Mazdinih modelov se vedno znova zdi, da je treba novosti iskati podnevi z lučjo, a na koncu vse te malenkosti vselej naredijo več kot opazno razliko. Pri posodobitvi športnega terenca CX-5, ki letos praznuje že deset let obstoja, se je zgodilo nekaj podobnega, pod črto pa je prineslo bolj dodelan družinski avtomobil.
Navzven je najbolj opazna drugačna maska z novim vzorcem mrežice, nova sta sprednji in zadnji komplet svetlobnih teles s posebnimi podpisi LED. Prav posebno vez z zgodovino znamke ima nova karoserijska barva cirkonijevega silikata. Gre za odtenek, ki spominja na oplaščeni pesek, namenjen kovinskim odlitkom. Leta 1953 je Mazda to tehniko uporabila kot prva. Ostrejše oči bodo morda opazile zanimiv barvni dodatek na maski limeta zelene ali živo rdeče barve, ki označujeta dve od treh novih stopenj opreme.
Te pravzaprav prinašajo največje spremembe v notranjosti, gre pa za stopnje opreme, ki dopolnjujejo že obstoječo ponudbo in hierarhijo. Paket newground pomeni, da ima oblazinjenje iz semiša, živo zelene (limeta) šive in z isto barvo obrobljene zračnike. Navzven ga boste prepoznali po srebrnih spodnjih obrobah odbijačev, črnih ogledalih, posebnih platiščih in prej omenjenem zelenem okrasju na maski. Homura je naravnana bolj športno, zato so karoserijski dodatki odeti v svetlečo črno barvo, prav takšna so tudi 19-palčna platišča, oznaka na maski pa je živo rdeča. Prav takšni so okraski v kabini, sedeži, volan, prestavna ročica in vratne obloge pa so odeti v črno usnje. Eleganca je domena opreme high+, ki navzven sledi pravilu enobarvne uglajenosti, z izjemo svetleče srebrnih platišč. V notranjosti prevladujeta napa usnje in lesni furnir na armaturi ter vratih.
Za marsikoga so praktične izboljšave pomembnejše od lepotnih, denimo zmogljivejši matrični žarometi ali možnost brezžičnega polnjenja pametnega telefona. Izboljšano je tudi delovanje multimedijskega sistema, ki se hitreje zažene in omogoča povezljivost s sistemoma Android Auto ter Apple CarPlay. Prav tako je na osrednjem zaslonu na voljo 360-stopinjski pogled okoli vozila.
Ergonomija je bila že pred prenovo zelo posrečena, zato se je pri Mazdi niso lotevali. So pa z več prijemi skušali zagotoviti več udobja v vožnji, najprej z nekoliko drugače nastavljenim vzmetenjem, ojačitvami karoserije in močnejšimi pritrdišči sedežev na karoserijo. S tem so dosegli predvsem manjši učinek vožnje prek neravnin na potnike, katerih telo se bojda na tresljaje po novem lažje in hitreje prilagaja.
Motorna paleta ostaja enaka in z nekaj malenkostnimi izboljšavami za čistejše delovanje obsega dva bencinska in dva turbodizelska stroja, medtem ko napredni skyactiv-X še vedno ni na voljo. Osnova je dvolitrski bencinar s 121 kW (165 KM), nad njim je 2,5-litrski stroj s 143 kW (194 KM). Turbodizla s prostornino 2,2 litra imata moč 110 ali 135 kW (150 ali 184 KM). Čisto vsi so na voljo s prednjim ali štirikolesnim pogonom, enako velja za ročni ali samodejni menjalnik (izjema je močnejši bencinar, ki ima le avtomatiko). Pomembna novost je možnost izbire voznega profila normal in sport, medtem ko štirikolesnim izvedbam pripada še terenski program off-road.