Prepoved po letu 2035
Po le letu 2035 bodo lahko na prodaj avtomobili na e-goriva
Nemcem je pri Evropski komisiji uspelo uveljaviti zahtevo, da bodo po letu 2035 lahko na prodaj novi avtomobili z motorji na notranje zgorevanje, ki delujejo na e-goriva. Toda v praksi to verjetno ne bo bistveno vplivalo na načrte večine proizvajalcev.
Ponedeljek, 27. marec 2023
V zadnjih tednih je na evropskem političnem parketu potekala razprava o tem, ali naj se po letu 2035, ko naj bi stopila v veljavo prepoved prodaje novih avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje, dovoli prodajo vozil, ki delujejo na sintetična goriva (e-goriva). To sta zahtevali Nemčija in Italija, pri čemer je slednja zahtevala tudi vključitev bio goriv.
Podpredsednik Evropske komisije Frans Timmermans je v zvezi s tem pred kratkim prek Twitterja sporočil, da so z Nemčijo sklenili dogovor glede e-goriv, ki naj bi zato odmaknila blokado.
Uradno naj bi Nemčija dala zeleno luč 28. marca na sestanku ministrov za energijo v Bruslju. Zakonodajni postopek se bo nato nadaljeval brez možnosti vpliva držav članic, ki so se uprle napovedani prepovedi. Med njimi je tudi Italija, ki je med goriva v skladu z normativo za doseganje ogljične nevtralnosti do leta 2050 želela vključiti tudi bio goriva.
Po novi ureditvi bi bilo po letu 2035 v Evropi mogoče proizvajati avtomobile z motorji na notranje zgorevanje, ki delujejo na e-goriva, a le, če ne morejo delovati na klasična fosilna goriva.
Toda v praksi to morda ne bo prineslo večjih sprememb, saj je večina avtomobilskih proizvajalcev iz industrijskih načrtov za prihodnjih 10 let že izključilo motorje na notranje zgorevanje. Zato ni rečeno, da bodo leta 2035 še na voljo avtomobili, ki bodo delovali na e-goriva. Tako nekateri menijo, da bodo namenjena le nišnim modelom, kot so superšportniki. Ni naključje namreč, da je za njihovo uveljavitev na nemško vlado pritiskal Porsche.
Ob tem ostaja odprto vprašanje, ali bi bilo mogoče obstoječe avtomobile prilagoditi za uporabo e-goriv, ter ali bi lahko proizvodnja le-teh zadostila povpraševanju. Omeniti pa velja tudi, da je prispevek e-goriv bistven glede varovanja okolja, saj so nevtralna glede ogljikovega dioksida, a še vedno vključujejo druge človeku škodljive snovi, ki so prisotne v bencinu in dizelskem gorivu.
Oznake:
- e-goriva
- Evropska komisija
- prepoved
- sintetična