Škoda kodiaq
Zapeljali smo se z novo češko SUV odličnjakinjo
Škoda kodiaq se je v drugi generaciji vrnila večja, sodobnejša in bolj zmogljiva. Zapeljali smo bencinsko, dizelsko in tudi priključnohibridno izvedbo, ki samo z elektriko prevozi več kot 100 kilometrov.
Četrtek, 18. april 2024
Morda je težko verjeti, a športni terenec Škoda Kodiaq nove generacije je še prostornejši od predhodnika, s tem pa se je še bolj odmaknil od konkurence. To je tudi posledica dejstva, da je Kodiaq v dolžino nekoliko zrasel in zdaj meri skoraj 4,8 metra, daljše je tudi medosje. Od tega imajo koristi vsi potniki, ki lahko uživajo v številnih prilagoditvah pri nastavljanju sedežev. Ob tem meri 1,84 metra v širino in seže 1,66 metra v višino.
Zunanja oblika spredaj kaže na evolucijo sedanjega modela, medtem ko je zadek s poudarjenima C-stebričkoma in zadnjimi lučmi v obliki črke C bolj očitno spremenjen. Oblikovalci so posvetili veliko pozornosti aerodinamiki in dosegli majhen količnik zračnega upora, ki znaša le 0,28. Sprednji matrični žarometi imajo za 50 odstotkov več svetilnih elementov in zagotavljajo 15 odstotkov več svetilnosti kot pri sedanjem modelu. V LED tehniki lahko svetijo tudi zadnje luči, ki premorejo funkcijo pozdrava, bok pa krasijo platišča velikosti od 17 do 20 palcev.
Kabina lahko sprejme do sedem potnikov, pri čemer imata tista v tretji vrsti zdaj več prostora tako za noge kot za glave. Trditev smo preizkusili tudi v praksi in je njuna sreča najbolj odvisna od položaja pomične klopi v drugi vrsti. V primerjavi s predhodnikom je zrasel tudi prtljažnik, ki je pridobil 75 litrov prostora in pri petsedežni izvedbi meri od 910 do 2.105 litrov, pri sedemsedežni pa ponuja 340 litrov za tretjo vrsto, 845 litrov za drugo vrsto in do 2.035 do sprednjih sedežev.
Armaturna plošča, ki smo jo že spoznali, je opremljena s 25,4-centimetrskim (10-palčnim) zaslonom namesto klasičnih merilnikov in s 33-centimetrskim (13-palčnim) osrednjim zaslonom na dotik. Trije fizični vrtljivi gumbe za nadzor klimatske naprave, ki gostijo 3,1-centimetrske (1,25-palčne) prilagodljive zaslončke so prav gotovo ergonomski vrhunec, ki ponuja podporo sicer močno digitalizirani notranjosti. Tu izstopa tudi ena izmed številnih rešitev Simply Clever - čistilna krpa za zaslon v sredinski konzoli.
Pestro motorno paleto sestavljajo dva bencinska, dva dizelska in priključnohibridni pogonski sklop. Vstopno izbiro predstavlja 1,5-litrski blagohibridni TSI s 110 kilovati (150 KM), nad katerega se uvršča dvolitrski TSI s 150 kilovati (204 KM). Dizelske barve brani dvolitrski TDI v izvedbah s 110 in 142 kilovati (150 in 193 KM). Priključni hibrid 1,5-litrskemu bencinarju dodaja elektromotor ter ponuja 150 kilovatov sistemske moči (204 KM) in več kot 100 kilometrov električnega dosega. Moč se tu prenaša na sprednji kolesi preko 6-stopenjskega dvosklopčnega menjalnika DSG. Ostali motorji so povezani s 7-stopenjskim DSG, pri čemer močnejši različici bencinarja in dizla ponujata tudi štirikolesni pogon.
Tehnično plat zaokroža popoln nabor varnostnih in asistenčnih sistemov, kjer so pri Škodi posebej ponosni na prilagodljivo vzmetenje DCC plus, ki je sicer tehnično enako tistemu v VW tiguanu in passatu, pa tudi v lastnem superbu.
Novega kodiaqa bomo v Sloveniji dočakali v juniju, pri čemer predprodaja že poteka. Cena osnovnega modela z 1,5-litrskim bencinskim motorjem znaša 35.456 evrov, kar je približno 1.600 evrov manj od osnovnega tiguana (z enakim motorjem, a manjšo močjo). Različica RS pride, a šele kasneje, oprema sportline pa bo pri nas predvidoma že jeseni.