Kaj se zgodi, ko se umetnik družbeno angažira proti brisanju spomina in pravic? Nemanja Cvijanović (1972) to počne z najpomembnejšim postopkom avantgardne umetnosti – apropriacijo ali prisvajanjem podob, postopkov in mehanizmov iz kulture. Gre za Duchampovo idejo, da umetnik ni samo ustvarjalec ali proizvajalec umetniških del, temveč tudi kulturni delavec, ki na osnovi svojega znanja in izobrazbe ter čutnih sposobnosti vidi in razume družbenopolitične probleme, kar razkriva s postopki premeščanja stvari in podob iz enega konteksta v drugega. Zaveda se, da je to tudi politično dejanje, ker je svet umetnosti vnaprej določen z mediji, materiali in tehnologijo, ki jih narekuje prav politika. Od nastopa zgodnjih avantgard dalje smo v procesu stalnega preoblikovanja in odvzemanja pomena stvarem.
Pregledna razstava Nemanja Cvijanovića je prva v Sloveniji in zaseda kar štiri prostore v Obalnih galerijah. Odprta je do 21. maja. (Foto: Vid Lenard)
V tem kontekstu je v Loži v Kopru razstavljena Cvijanovićeva intervencija na reškem nebotičniku – ogromno rdeča zvezda iz 2900 rdečih stekelc, s katerimi se ta zvez...
Slovenski kolesarski as Tadej Pogačar (UAE Team Emirates) je v vožnji na čas v 14. etapi dirke po Italiji zasedel drugo mesto in še povišal prednost...
Prtiček, na katerem je podpis nogometnega zvezdnika Lionela Messija in s katerim je sklenil prvo profesionalno pogodbo, so v petek pri dražbeni hiši...