Za SMS »dostavnih služb« se skrivajo goljufi

Pod pretvezo obvestil o dostavi se želijo dokopati do denarja na bančnih računih. Letos je pričakovati trikrat več tovrstnih napadov kot lani.
Fotografija: Lažno SMS-sporočilo, ki obvešča in zavaja o prejemu nagrade na loteriji. FOTO: Uroš Hočevar/Delo
Odpri galerijo
Lažno SMS-sporočilo, ki obvešča in zavaja o prejemu nagrade na loteriji. FOTO: Uroš Hočevar/Delo

Nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost Si-Cert opozarja na nov trend: SMS-sporočila, ki želijo pod pretvezo dostavnih podjetij priti do podatkov kreditnih kartic. Da bi se dokopali do sredstev na računih, goljufi zlorabijo podobo in ime dostavnih služb (Pošta Slovenije, DHL, DPD, UPS …). Posledica so visoka oškodovanja, saj lahko napadalci žrtvi popolnoma izpraznijo bančni račun.

image_alt
Spletni goljufi so mu z računa ukradli osem tisočakov

Kot opozarja Si-Cert, lahko v prihodnjih tednih pričakujemo številna SMS-sporočila z obvestili o dostavi naročenega blaga. Med njimi se lahko znajdejo tudi goljufiva sporočila z vsebino, da nas čaka paket. Le da bodo goljufi želeli, da iz različnih razlogov vnesemo tudi podatke kreditne kartice. Največkrat bodo strašili, da paketa ne morejo dostaviti, ker nimajo pravega naslova, da nas ni bilo doma, da je treba plačati le nekaj evrov za ponovno dostavo ali carino in podobno, svari Si-Cert.

Lažno sporočilo vsebuje povezavo na spletno stran, ki kopira podobo dostavnih podjetij brez njihove vednosti. Ponarejena spletna stran zahteva vpis podatkov kreditne kartice, v drugem koraku pa tudi enkratne kode iz SMS-sporočila, ki ga žrtev prejme od banke. Si-Cert poudarja, da se vpisani podatki v teh primerih prenesejo napadalcem, od tod do izpraznitve računa žrtvi pa je le korak …

Primer goljufije prek SMS-sporočila FOTO: Arhiv Si-Certa
Primer goljufije prek SMS-sporočila FOTO: Arhiv Si-Certa

V odzivnem centru Si-Cert v zadnjem letu zaznavajo velik porast števila napadov prek SMS-sporočil in aplikacij za hipno sporočanje, kot denimo viber ali whatsapp. Nevarnosti se selijo na pametne telefone v obliki zasebnih sporočil, katerih namen je, da pod pretvezo »preverjanja podatkov«, »potrjevanja transakcij« izvabijo podatke za dostop do elektronske banke in podatkov kreditne kartice (t. i. smishing). Projekcija Si-Certa kaže, da bodo v letu 2023 obravnavali kar trikrat več tovrstnih napadov kot leta 2022.

Na kaj torej biti pozoren?

Kot pravijo na Si-Certu, treba je biti pozoren na vsa sporočila, esemese ali elektronsko pošto, ki zahtevajo takojšen odziv. Če takšno sporočilo v naslednjem koraku zahteva še vpis kreditne kartice, je to znak za alarm. Dostavna podjetja namreč nikoli ne zahtevajo vnosa številke kreditne kartice.

Preberite še:

Komentarji: