Renaultova zgodba s twingom se končuje

Napoved vodstva: Naslednje generacije malega twinga ne bo – Kaj bodo na dolgi rok izdelovali v Revozu?
Fotografija: Tako je leta 2014 v Revozu stekla proizvodnja tretje generacije twinga, ki pa bo očitno zadnja. Foto Leon Vidic
Odpri galerijo
Tako je leta 2014 v Revozu stekla proizvodnja tretje generacije twinga, ki pa bo očitno zadnja. Foto Leon Vidic

Kot kaže, je eden najbolj prepoznavnih Renaultovih modelov, mali twingo, pred koncem dolgoletne kariere. Informacijo, da renault twingo ne bo imel naslednika, je najprej objavila revija Challenges, sredi tedna pa jo je za francoski časnik Le Monde potrdil prvi mož Renaulta Luca de Meo. Pri tem se seveda postavlja vprašanje, kaj bodo po twingu izdelovali v Revozu.

»Vse težje je ohranjati dobičkonosnost modela z dolžino 3,6 metra. Škoda je opustiti ta razred vozil, toda mala vozila z motorjem na notranje zgorevanje bodo zaradi spremenjenih pravil igre na trgu izginila,« je dejal de Meo in po pisanju Le Monda pri tem mislil na vse strožje okoljske standarde za motorje v Evropski uniji. Renault se na to že pripravlja, v posodobljeni strategiji pa predvideva, da bosta dve tretjini njihovih novih modelov po letu 2025 električnih in hibridnih.

Twinga so prvič predstavili leta 1992, prva generacija je trajala zelo dolgo in je bila po prodani količini najuspešnejša, kar 2,6 milijona kupcev je osvojil tako imenovani citadine, meščan. Od druge generacije twinga izdelujejo v novomeškem Revozu, zdaj tam nastaja tretja, ki je bila pripravljena v projektu Edison, skupaj z Daimlerjem. Za smarta forfour, twingovega tehničnega sorodnika, ki je bil plod tega sodelovanja, je bilo že znano, da naslednika ne bodo izdelovali v Evropi, prihodnji smarti bodo nastajali na Kitajskem, kjer bo Daimler sodeloval s tamkajšnjo družbo Geely. Čeprav ni natančnih informacij o datumih, zdaj torej kaže, da bi lahko v dveh ali treh letih prišel konec tudi za twinga, v tretji generaciji je namreč pripeljal na trg že leta 2014.

Ker naslednika torej ne bo, se postavlja vprašanje, kaj bodo nato izdelovali v Revozu. Tam sicer že nekaj let znova izdelujejo tudi aktualnega clia, ki je v peti generaciji še zelo nov, vendar za ta Renaultov najbolj množični model Revoz ni edina tovarna, glavnino ga proizvedejo v Renaultovi tovarni v Turčiji.

Ko smo o tem povprašali v Revozu, so nam odgovorili, da so z izjavo predsednika skupine Luca de Mea seznanjeni in da Renault zaradi predvidene uvedbe evropskega okoljskega standarda evro 7 ne načrtuje naslednika twinga, prav tako ne načrtujejo nobenega drugega modela v mini razredu. Dodali so, da je Renault, potem ko je konec lanskega leta stekla prodaja električnega twinga, eden redkih proizvajalcev, ki med najmanjšimi avtomobili ponuja tako vozilo na električni in bencinski pogon, kar bo ohranil vse do uveljavitve omenjenega emisijskega standarda. »V Revozu tako trenutno nadaljujemo proizvodnjo modelov twingo, twingo electric, smart forfour in clio 5. Srednjeročno imamo zagotovljena naročila, kaj lahko pričakujemo na dolgi rok, predvsem po letu 2024, pa za zdaj ni znano,« so včeraj zapisali.

V novomeški tovarni so sicer lani izdelali 140 tisoč avtomobilov, zaradi virusne krize je bila številka precej manjša kot leto prej, ko jih je bilo 199 tisoč.

Preberite še:

Komentarji: