Avtomobilsko razstavo v Ženevi rešujejo Renault in Kitajci

Po nekaj letih premora skromna udeležba na nekdaj najbolj pomembni tovrstni prireditvi.
Fotografija: Razstava avtomobilov se je vrnila v Ženevo, a ji manjka razstavljavcev.

FOTO: Fabrice Coffrini Afp
Odpri galerijo
Razstava avtomobilov se je vrnila v Ženevo, a ji manjka razstavljavcev. FOTO: Fabrice Coffrini Afp

Avtomobilska prireditev v Ženevi je dolga desetletja veljala za najpomembnejši tovrstni dogodek na svetu. Ko so jo z že razstavljenimi avtomobili leta 2020 tik pred zdajci zaradi razmaha koronske krize odpovedali, si nihče ni mislil, da je tako dolgo ne bo. Letos so jo le organizirali, a se vsaj na razdaljo – po poročilih o tam predstavljenih izdelkih – zdi, da je nov začetek zelo težaven. V resnici čast prireditve rešuje samo eno pomembno evropsko podjetje, ki mu družbo dela nekaj (predvsem) kitajskih tekmecev.

Od velikih evropskih proizvajalcev se je tako v Ženevi resno predstavila le skupina Renault, tej so družbo delali še nekateri najaktivnejši kitajski proizvajalci (BYD), ameriški Lucid in kak nišni domači igralec, kot je Microlino. Organizator govori o 15 takšnih ali drugačnih premierah, kar je neprimerljivo s predzadnjo prireditvijo leta 2019, ko jih je bilo 140.

Pri Renaultu je bil v ospredju seveda povsem nov električni renault 5 e-tech, ki z oblikovnimi elementi dokaj verno povzema nekdanji slovit model s to številko. Povsem električni avto majhnih mer (dolg je 3,9 metra) z baterijo 40 ali 53 kWh naj bi imel vstopno ceno 25 tisočakov, kar velja za šibkejšo baterijo in se bo moralo v cenikih še potrditi. Tudi pri nas – v Sloveniji ga bodo začeli prodajati jeseni.

Renaultov šef Luca de Meo predstavlja električni renault 5 in poziva k evropskemu sodelovanju pri malih avtomobilih.

FOTO: Denis Balibouse/Reuters
Renaultov šef Luca de Meo predstavlja električni renault 5 in poziva k evropskemu sodelovanju pri malih avtomobilih. FOTO: Denis Balibouse/Reuters

Renault pripravlja še naslednja retro modela renault 4 in twingo, glede slednjega, kjer je kandidat za proizvodnjo tudi novomeški Revoz, je Renaultov direktor Luca de Meo dejal, da so v pogovorih z Volkswagnom o partnerskem sodelovanju, omenil je celo idejo avtomobilskega Airbusa, da bi se več evropskih proizvajalcev povezalo pri pripravi majhnih električnih avtov in tako laže konkuriralo kitajskim tekmecem. Je pa ob tem še dejal, da evropsko panožno združenje Acea, ki mu trenutno predseduje, ne bo nasprotovalo odločitvi EU, ki od leta 2035 zahteva prepoved prodaje avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje. Dodal je, da je to izvedljivo, če bodo izpolnjeni pravi pogoji.

A BYD seal U je naslednji model ambiciozne kitajske znamke, najprej kot priključni hibrid (na fotografiji), nato tudi povsem električen.

FOTO: Fabrice Coffrini/AFP
A BYD seal U je naslednji model ambiciozne kitajske znamke, najprej kot priključni hibrid (na fotografiji), nato tudi povsem električen. FOTO: Fabrice Coffrini/AFP

Njegovo podjetje je v Ženevi tudi z znamko Dacia, ki predstavlja dve sicer že prej razkriti novosti, novega športnega terenca dusterja in všečno oblikovno prenovljenega električnega springa. Dacia gre prihodnje leto tudi na vzdržljivostni reli Dakar, kar napoveduje s konceptom sandrider, videli bomo, ali bo tudi na tekmi res vozil z načrtovanim sintetičnim gorivom.

Če drugih evropskih tekmecev ta nekdaj slovita razstava ne zanima, njihov prostor rade volje zapolnijo Kitajci. V Ženevi je njihov največji proizvajalec električnih avtomobilov BYD, napovedal je prihod novega električnega športnega terenca BYD seal U SUV, najprej bo priključni hibrid, nato tudi povsem električen.

MG3 je novi kompaktni tekmec te kitajske znamke, vozil bo s hibridnim in nato tudi z bencinskim pogonom. FOTO: Denis Balibouse/Reuters
MG3 je novi kompaktni tekmec te kitajske znamke, vozil bo s hibridnim in nato tudi z bencinskim pogonom. FOTO: Denis Balibouse/Reuters

Kakega majhnega avtomobila BYD tokrat še ni prikazal, zato pa prestižno podznamko Yangwang in orjaški terenski model U8, sicer bencinsko-električni priključni hibrid. Ni prav jasno, ali in kdaj bo znamka Yangwang uvedena v Evropo. BYD bo sicer v dveh letih svoje avtomobile začel izdelovati tudi v Evropi, v Szegedu na Madžarskem, ravno te dni pa je bilo objavljeno, da jim lokacijo za morebitno (še eno?) tovarno ponuja Italija. Dokler tega še ni, pa imajo svoje velike ladje, ravno te dni je prva s približno 3000 avtomobili pripeljala najprej v Vlissingen na Nizozemskem in nato v Bremerhaven v Nemčiji. V Sloveniji BYD uradno še ni prisoten, a pričakujemo, da sčasoma bo.

Dacia sandrider kot napoved udeležbe te znamke na prihodnjem reliju Dakar FOTO: Geneva Motor Show
Dacia sandrider kot napoved udeležbe te znamke na prihodnjem reliju Dakar FOTO: Geneva Motor Show
IM L6 je novi model nove znamke proizvajalca MG, ki naj bi v Evropo prišel prihodnje leto. FOTO:  Denis Balibouse/Reuters
IM L6 je novi model nove znamke proizvajalca MG, ki naj bi v Evropo prišel prihodnje leto. FOTO:  Denis Balibouse/Reuters

V pogovoru za Financial Times se je njihov evropski predsednik Michael Shu dotaknil tudi znanih evropskih kritik glede zatrjevanega organiziranega domačega subvencioniranja kitajske avtomobilske industrije in zatrdil, da so njihovi avtomobili cenovno ugodnejši ne zaradi subvencij, ampak zato, ker je podjetje bolj učinkovito vodeno in ker ima unikatno tehniko, v katero so vlagali več in so se tega lotili veliko prej kot tekmeci.

BYD ima mnogo modelov, tudi prestižno znamko Yangwang (na sliki model U8). FOTO: Fabrice Coffrini/AFP
BYD ima mnogo modelov, tudi prestižno znamko Yangwang (na sliki model U8). FOTO: Fabrice Coffrini/AFP
Največ avtomobilov med Kitajci za zdaj v Evropi proda MG (del skupine SAIC), oni so pač predstavili avtomobil, ki utegne imeti večje številke, namreč manjši model MG3, ki pa ni električen, ampak je samopolnilni hibrid, ki bo na primer tekmoval s podobno gnanimi modeli, kot sta renault clio ali toyota yaris. Pri nas ga bodo začeli prodajati maja ali junija, cena še ni znana, seveda verjamejo, da bo zelo konkurenčen. Jeseni bo na voljo tudi povsem bencinska izvedba.

 

Tudi MG je v Ženevi prikazal prestižno tehnično napredno znamko IM (angleška kratica za inteligentno mobilnost), ki naj bi jo v Evropi uvedli leta 2025. Na vpogled je bila tokrat električna limuzina IM L6, ki naj bi bila na voljo s klasično litij-ionsko baterijo s tekočim elektrolitom kot tudi v izvedbi s trdnim elektrolitom (angl. solid state) in dosegom do 800 kilometrov.

Microlino lite je izvedenka že znanega modela z manjšo končno hitrostjo (45 km/h). FOTO: Micro
Microlino lite je izvedenka že znanega modela z manjšo končno hitrostjo (45 km/h). FOTO: Micro
Na razstavi v Ženevi sta pogosto za zanimivosti poskrbela domača posebneža Sbarro in Rinspeed, tokrat je bil njihov predstavnik Microlino. Podjetje Micro je nekoč uspelo z zložljivimi skiroji, pod imenom microlino zdaj že nekaj časa na zahodnoevropskih trgih prodajajo sodobno (električno) izvedbo nekdanje BMW isette, ki se ji vrata odprejo spredaj. Zdaj so predstavili še izvedbo lite, sodi med lahke štirikolesnike, za katere je dovolj izpit AM (pri nas ga je mogoče opraviti pri starosti 15 let). Ne vemo, ali bodo kdaj le prišli tudi k nam.

 

Komentarji: